måndag 12 oktober 2009

Vinter och mörker


På ett sätt är det mysigt med höstens intågande. Man kan gå lite i ide och behöver inte vara så aktiv och alert hela tiden. Man kan tända massa ljus, mysa i soffan och helt enkelt BARA VARA.
Men sådant man VILL göra då? Det, rent ut sagt, suger att det börjar bli mörkt redan vid 18-tiden nu (och redan vid 17-tiden om några veckor för att ytterligare några veckor senare bli mörkt vid 14-tiden, om solen ens har hunnit gå upp).
Det är väl helt enkelt tur att jag ridit så mycket i sommar och höst så jag ligger lite på plussidan nu då hösten och vintern gör sitt antågande.

6 kommentarer:

It´s all about me sa...

men samtidigt uppskattar man ju allt så mycket extra, tänk känslan när det blir VÅR igen, aaah! Oslagbart!!

LalaBing sa...

AK: Ja, så är det verkligen!Jag gillar som sagt hösten och allt det kravlösa som kommer med den. men när det blir mörkt ute sååå tidigt är det inte så kul. Hade det blivit mörkt vid 21 så hade det fått vara höst hur länge det vill;)

HannaElin79 sa...

uh vilket deprimerande inlägg, haha. gillar inte att det ska bli så mörkt och eländigt. nu känns det som jag måste gå och lägga miv vid 19 ungefär.. och värre blir det som sagt.

LalaBing sa...

Hanna: Äh! Det vänder ju om 2 månader!:)

hotingewa sa...

fint kort när du rider , va mysigt det ser ut , när du rider , jag skulle vara livrädd , puss, älskar dig......

Anonym sa...

Håller med, håller med! Hösten är mysig, vintern älskar jag - men det ÄR faktiskt frustrerande att det blir mörkt så jävla fort om man t.ex. vill rida, springa eller vara i skogen och inte har möjlighet till det på dagen!