torsdag 20 augusti 2009

Det vita jobbet


En arbetskompis son kallar detta för det vita jobbet. Kan ha att göra med att all inredning är vit, men även att modern har ett svartjobb vid sidan av ;)
Det är alltid lite speciellt att hälsa på. Jag vill veta allt nytt som hänt, nya kunder, gamla kunder som slutat, nya maskiner, material? När jag känner lukten, atmosfären osv så känns det som igår jag jobbade. Ska både bli roligt och "tråkigt" att börja jobba. Kul att ta ta i, skapa, träffa folk osv men såklart trist att tiden hemma med Nils är över. Ännu är det dock 5 månader kvar så jag kan sjå mig med jobbiga seperationstankar:)

2 kommentarer:

P sa...

Bara genom att se fotot kan jag känna exakt hur det känns att vara där, hur det luktar och hur frustrerande det är med den aldrig sinande strömmen studiemodeller!

Lala Bing sa...

P: Saknar din ordning och reda där!!!